Svart Materia

I pjäsen Svart Materia får vi möta människor som skulle kunna vara hämtade ur vår vanliga vardag men som alla är inspirerade av myter och sagor. De får mötas och stötas och blötas mot varandra i en spännande och engagerande berättelse för unga och gamla om att drömma om att utforska rymden, om att finna kärleken eller kanske bara om att få tak över huvudet och en egen säng.

Ölands Folkhögskola: Musikteaterskolan årskurs två är framme vid sin slutproduktion.

Denna gång har man valt att arbeta fram pjäsen kollektivt, börjat med övningar och improvisationer över teman och situationer för att efter hand komma fram till en pjäs där alla har varit delaktiga i varje moment. De åtta eleverna under Johan Bernanders handledning, har efter ett par månaders arbete landat i en musikteaterpjäs om våra val, våra skyldigheter, våra möjligheter. Om att värna eller motarbeta eller ignorera. Om att hata eller att älska eller att ge upp. Om att längta, om att hoppas, om att leva. Helt enkelt: om att vara människa.

Priser;
80:- Vuxna
50:- Studerande, Pensionärer, Arbetslösa
Medföljande barn går gratis
(lämpar sig för barn från 11 år).
Gruppriser för skolor efter överenskommelse

[Betalning sker på plats, kontant.]

Spelplats; Ölands folkhögskola, Liedbergssalen

Föreställningar;

30/4 Torsdag; 18:00 PREMIåÑR
4/5 Måndag; 13:00
5/5 Tisdag; 13:00
6/5 Onsdag;13:00
7/5 Torsdag; 19:00
9/5 Lördag; 14:00

För att boka ring Emma Siljebråt: 076-346 64 60
Eller mejla: svart.materia@hotmail.com

Av och med:
Oliver Andersson
Anna Eriksson
Simon Larsson Lombard
Maja Lundberg
Amanda Nyberg
Malin Sedvall
Emma Siljebråt
Ingrid Ström
Max Landegren

Under ledning av Johan Bernander.